Praktiske Informationer

Informationer

Alt det praktiske

Åbningstider:
Mandag-Onsdag fra kl. 8:00 til kl.15:30.
Torsdag-Fredag fra kl. 7:30 til kl.15:30.

Vi ser gerne at alle børnene er mødt ind senest kl.09:00, medmindre andet er aftalt. Dette for at vi kan komme i gang med dagen og komme afsted, såfremt vi skal på tur.


Plads i dagligstuen:
For at skabe en homogen børnegruppe, ro til at lære hinanden at kende samt have muligheden for at ”give” noget til jeres barn at tage med videre, ønsker vi at modtage børn der kan være hos os fra de starter til de skal i børnehave.

Betaling/priser og kontrakt :
Tilskud fra Københavns kommune
kr. 6.301,-  (2020)

Tilskud fra Frederiksberg Kommune
kr. 7.670,- (2020)

Jeres egenbetaling hos os er kr. 4.499,-
Regnsykket ser således ud:

En plads koster kr. 10.800,- pr. måned – i 12 måneder, om året. Tilskuddet fra Københavns kommune er kr. 6.301,- (2020 satsen)
og dermed bliver jeres egenbetaling på kr. 4.499,- 12 måneder årligt.
Vær opmærksom på at jeres betaling er månedsvis forud betalt og kommunens tilskud månedsvis bagud. Beløbet skal være til vores disposition, senest den sidste hverdag i måneden.
Når i får en plads hos os i dagligstuen, så laver i en kontrakt med os 1 måned før opstart, som vi og i forældre skriver under på. Hver måned sender vi den ind til privat pasning teamet. Herefter modtager i jeres tilskud fra Københavns kommune. I skal være OBS på at der i opstartsfasen godt kan være en behandlingstid på ca .2-3 uger. 

Forældrebetalingen går til:
Drift af Dagligstuen (husleje, vand, varme, el, vedligeholdelse, rengøring) Løn, heraf B- skat og arbejdsmarkedsbidrag og pension. Forplejning, bleer, salver, engangsklude og underlag m.m. Fornyelse og vedligeholdelse af inventar, legetøj, materialer til krea, ladcykler.

Sukkerpolitik:
Vi bruger sukker som smagsforstærker i vores madlavning og ved retter som fx risengrød… og vil også på særlige dage bage en kage el. andet til den søde tand – alt med måde. Når der er fødselsdage, bestemmer i selv hvad i ønsker at dække fødselsdagsbordet med.

Skiftetøj:
Forældre sørger for at barnet altid har passende påklædning på efter vejr forholdende. Ligeledes er det vigtigt at jeres barn har tøj på det kan bevæge sig i, tåler at blive beskidt samt selv kan tage af og på, så vi kan øve børnenes selvhjulpenhed, Sørg altid for at have extra tøj liggende i barnets garderobe. HUSK altid at have bamser, sutter el. andet med til jeres barn som jeres barn har brug for til luren.

Tillægskontrakt/ opsigelse:
VIGTIGT: I vores tillægskontrakt skriver i under på, at jeres opsigelsesvarsel er 3 mdr. og ikke 14 dage som der står i den kommunale kontrakt. Opsigelsesfristen er etableret, af hensyn til vores planlægning, af den fremtidige børnegruppe. Ydermere kan der ikke opsiges i Juli måned af hensyn til vores ferie. Opsigelsen gælder for både forældre og den private børnepasser.
Ved manglende betaling kan vi opsige uden varsel.

Oplysningspligt til kommunen og tilsyn:
Vi har pligt til at underrette kommunen, ved bekymring eller mistrivsel hos et barn. Kommunen er ligeledes forpligtet til at føre tilsyn med vores hus. De fører løbende tilsyn og kommer på anmeldte og uanmeldte besøg i dagligstuen. Det er jeres sikkerhed for at alt foregår på forsvarlig vis og for at sikre at jeres barn trives og udvikles bedst muligt.

Forsikring:
I bedes selv tegne en heltids ulykkes forsikring for barnet.

Særlige hensyn:
Har dit barn nogle kendte former for allergi/kroniske sygdomme skal dette være dokumenteret fra egen læge. Vi giver kun astmamedicin og cremer og salver.

Barnevogn:
I medbringer selv egen barnevogn incl. madras, dyne, pude (med betræk) fluenet og regnslag. Det er vigtigt at soveselen og barnevognen er godkendt. Ønsker i at barnevognen skal blive hos os, skal i selv sørge for at stille den i vores garage, inden i tager hjem. Vi tager ikke ansvar for evt. fugtskader eller tyveri. 
Godkendelse af udstyr

Kost:
Vi sørger for formiddagsmad, frokost samt eftermiddagsmad til barnet. Kosten er overvejende økologisk, sund og varieret. Morgenmaden skal som udgangspunkt være spist hjemmefra. Vi serverer ikke  specialkost. 

Transport:
Vi har 2 el-ladcykler, men vil til tider også tage bus og tog. Ved indmeldelse vil i blive spurgt om godkendelse til ovennævnte. I skal selv medbringe godkendt cykelhjelm til jeres barn.

INFO

Ledige pladser/opskrivning:

Vi indskriver som udgangspunkt børn mellem 1 og 3 år, men for fleksibilitetens skyld kan vi godt modtage børn fra 11 måneder. Hvis i søger plads hos os, ser vi gerne at i sender et par linjer eller fem om jer og jeres barn. Det skal bl.a indeholde følgende:
Barnets navn:
Barnets fødselsdato:
Behovsdato:
Mailadresser og telefonnumre:
Relevante informationer om barnets helbred:

Sygdom:
Vi modtager ikke syge børn. Dette for at drage omsorg for barnet, men i høj grad også for ikke at smitte fællesskabet. Vi tager udgangspunkt i barnets almene tilstand og ikke kun om det har feber. Dvs. er barnet så utilpas og sløj at det ikke kan følge dagens aktiviteter, har det bedst af at være hjemme hos jer. Følg i øvrigt sundhedsstyrelsens retningslinjer.
Sundhedsstyrelsens hjemmeside

Når vi er syge:
Ved fravær giver vi besked hurtigst muligt.
Hvis vi mod forventning er fraværende, skal i selv sørge for anden pasning.
Mere info på: www.pvb.dk

Vi sørger for:
Vi sørger for måltider, bleer, solcreme, hagesmække, vaskeklude, diverse cremer, madrasser,dyner og puder, til dem som skal sove inde.

Rygepolitik: Vores hus er røgfrit og dyrefrit. Vi er begge ikke-rygere. 

Hygiejne:
Vi vægter god hygiejne højt og vasker altid hænder før og efter et måltid, samt når vi har været ude at lege. Når børnene sover, gør vi alle kontaktflader rene og når Dagligstuen er lukket gør vi grundigt rent, så vi er klar til en ny dag. Vi vasker jævnligt alle tekstiler samt legetøj. Vi følger selvfølgelig sundhedsstyrelsens retningslinjer i fht. Covid 19 og forventer, at i gør det samme.
Sundhedsstyrelsen

Ferieplan 2021

  • Her er vores foreløbige plan over ferie og fridage i Dagligstuen  2021
  • Februar: 0 lukkedage. (i 2021 holder vi ikke ferie i uge 7 (vinterferien) pga. opstart
  • Marts: 0 lukkedage.
  • April: 3 hellidage. (1-5 april er påske)
  • Maj: 4 feriedage. 10,11.12 og 14.maj (uge19) samt 2.pinsedag (24.5) i uge 21.
  • Juni: 0 lukkedage.
  • Juli/August: 4 ugers sommerferie (29-30-31-32)
  • September: 0 lukkedage
  • Oktober: 5 feriedage (uge 42) Efterårsferie.
  • November: 1 afspadseringsdag d.26/11-2021
  • December: 1 feriedag og 5 afspadseringsdage . 23-31. december.
  • I alt: 6 ugers ferie og 6 afspadseringsdage årligt.

  • 2022:
  • Januar: 0 lukkedage
  • Februar: 5 lukkedage (uge7) - vinterferie.    
  • Marts:              
  • April:               

Copyright © Alle rettigheder forbeholdes